1 דקות קריאה
הידברות

"אנשים נחרדים כשאני מספר להם על חילולי השבת"

מה קורה לאחר שמעלית השבת נתקעת? ומדוע זה עלול לגרום לחילול שבת? שגיא הראל, מנהל של חברת מעליות, מעלה את הבעיה הקשה כאשר מעליות שבת מפסיקות לעבוד, ומציע פתרון יצירתי

קרה לכם פעם ששהיתם בשבת בבית מלון בו מופעלת מעלית שבת, והמעלית התקלקלה? או שאולי אתם מתגוררים בבניין רב קומות והמעלית נתקעה או הפסיקה לפעול מסיבה כלשהי? 

השימוש במעלית לאחר התיקון עלול להיות כרוך בחילול שבת", אומר שגיא הראל, מנהל בכיר בחברת מעליות ידועה. הוא טוען: "ברגע שהמעלית נתקעת או שנוצרת בעיה המשביתה את פעילותה של המעלית, חברת המעליות 'מחויבת' לשלוח טכנאי בעיצומו של יום השבת, במידה והיא הוזעקה על ידי אחד הדיירים או עובד המלון לכן קורה לצערי שהדיירים נכשלים בהנאה ממעשה שבת, וביניהם גם מעשים שאיסורם מדאורייתא". 

פיתחתי מנגנון ייחודי בשם 'סולם יעקב' - יחידת מחשב המוצמדת ללוח הפיקוד של המעלית ומנטרת את פעילותה. 'סולם יעקב' יודעת לזהות לבד כשיש תקלה, והיא משדרת בזמן אמת את פרטי התקלה למרכז הבקרה של החברה. המערכת אינה מאפשרת לטכנאי להחזיר את המעלית למצב שבת עד לצאת השבת, מה גם, שבאפשרות המערכת לקבל החלטות עצמאיות ללא מגע יד אדם. למשל, במלון בו מותקנות כמה מעליות, המערכת תהפוך מעלית אחרת המוגדרת כ'רגילה' ל'מעלית שבת' באופן אוטומטי. כך היא גם תחסוך נסיעת טכנאי בשבת".

לקריאת הכתבה המלאה לחץ כאן: