מערכת סולם יעקב

מערכת "סולם יעקב" למעלית שבת היא יחידת מחשב חדשנית המתחברת ללוח הפיקוד של המעלית, מפקחת על כשרות המעלית שבת ומסירה את המכשול בהנאה ממעשה שבת.  המערכת  "סולם יעקב" מפעילה אוטומטית את פיקוד השבת לפי כתובת הלקוח, באם יש תקלה המערכת מזהה מיידית, מונעת הנאה ממעשה שבת. באם טכנאי מתקן את המעלית בשבת לא יוכל הטכנאי להשיבה כמעלית שבת עד צאת השבת. היתרון המשמעותי ביותר בכך שמערכת סולם יעקב גם מפעילה מעלית שבת חלופית (במעלית רגילה שלא היתה בפיקוד שבת) באופן אוטומטי בהתקבל אינדיקציית תקלה במעלית וכך מותירה פתרון מעשי זמין וכשר לשומרי השבת  ומנגד ניתן פתרון לשאינם שומרי שבת ולא יכולים "לאבד" מעלית.

לטובת בבתי מלון ובניני מגורים שלא מוכנים להשאר בחוסר מעלית פעילה ניתן פתרון יחודי וכשר בשילוב מוקד נכרי בדין אמירה לגוי. ההתקן הבלעדי והחדשני מגיע ביחד עם מפרט מעלית שבת בכשרות מהודרת, המתאים גם למעליות חדשות (מבוקרות תדר ללא גיר ואף למעליות HIGH RIZE) ומיועד לבניני מגורים בהם גרים ציבור דתי וכללי ביחד (גם בבניין שיש בו מעלית אחת בלבד) וכמובן מיועד לבתי חולים, בתי מלון ומוסדות ציבור שונים.

נדגיש שניתן להתקין את המערכת גם במעליות קיימות ואף בבניין בו רק מעלית אחת, ובמקרה זה עלות המערכת נמוכה יותר.

נדגיש שאין צורך במערכת בכל מעלית שבת, כיוון שהרי יש שכונות הסגורות בשבת שבהן לא יתכן שיזמינו טכנאי לתקן בשבת וגם בבניין בו גרים רק שומרי שבת ויכולים לחיות בלי מעלית שבת, אבל בבניין בו גרים שומרי שבת עם שאר עמך ישראל  קורה באופן תדיר ובעיקר במגדלי מגורים  ובבנינים ציבוריים ששם ראינו שהיקפה של הבעיה הוא הרחב ותדיר ממש ולכן ראו להמליץ על ההתקן.

הסכמת והמלצת הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א

הסכמת והמלצת הרב הראשי לירושלים הגאון הרב אריה שטרן שליט"א

הסכמת והמלצת אב בתי הדין הרבנים בירושלים ובד"ץ בית יוסף הרב הגאון ברוך שרגא שליט"א

הסכמות נוספות